środa, 17 września 2014

Moje inspiracje- FRIDA KAHLO



„Była kaleką o krzywych plecach i paskudnym charakterze. Wulgarna i bezwzględna, egocentryczna i drażniąca. Kłamała, zdradzała, kochała tylko siebie. Barwna i piękna, cesarzowa Frida”.
Joanna Bojańczyk, dziennikarka "Gazety Wyborczej"






Odkąd sięgam pamięcią, zawsze mnie inspirowała i fascynowała.
Jej wymowna i niezwykle przejmująca sztuka pełna bólu i cierpienia, wielobarwne etniczne stroje, kontrowersyjne zachowanie i równie sławny jak ona sama mąż.
Niezwyły talent i życiorys. Uwielbiam jej dzieła!
Dziś postanowiłam pokazać swoje. Jest to portret artystki wykonany na podstawie zdjęcia, który wykonałam 3 lata temu na innym, znacznie starszym jej portrecie, mocno nieudanym :D
Praca na płótnie lnianym o wymiarach 28 na 34 cm wykonana temperami.







W lewym dolnym rogu wkleiłam karteczkę z mocno już obecnie wypłowiałym tekstem wiersza odnoszącego się do jednego z obrazów artystki ''Drzewo nadziei, trzymaj się mocno''. 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz