czwartek, 18 września 2014

''Baśnie z tysiąca i jednej nocy''

W czasie studiów wykonałam projekt okładki książki ''Baśnie z tysiąca i jednej nocy'' ( przednia- prawa strona i tylnia z lewej) wraz z dwiema wybranymi przez siebie stronami wewnątrz.
Jak wszystkim dobrze wiadomo jest to zbiór legend i baśni wywodzących się z kultury arabskiejco oczywiście nie pozostało bez wpływu na styl i ogólny klimat pracy. 
Za główną inspirację poza samym tekstem książki posłużyła mi niezwykle piękna kaligrafia arabska.
Teksty które zawarłam w projekcie( tzn. sam tytuł oraz część wewnętrzną) starałam się ująć w taki sposób, aby swoją formą i kształtem nasuwały skojarzenia dotyczące np. krajobrazu miast arabskich- wieżyczki minaretów, cebulaste kopuły meczetów zwieńczone księżycami.
Jeśli chodzi o strony wewnątrz, tekst został uformowany tak, aby bezpośrednio odnieść się do opisywanej sytuacji. 
Treść książki pełniła więc jednocześnie funkcję ilustracji.




OKŁADKA KSIĄZKI (LEWA STRONA- TYŁ, PRAWA STRONA- PRZÓD) Z TYTUŁEM NASUWAJĄCA (MAM NADZIEJĘ :)) SKOJARZENIA Z TYPOWO BAŚNIOWO ARABSKIM KRAJOBRAZEM.







WNĘTRZE KSIĄŻKI NR. 1  ''Dżin opowiedział jej przypowieść''






WNĘTRZE KSIĄŻKI NR. 2 ''Sułtan dobył miecza i pchnął aż ostrze wyszło plecami''



INSPIRACJE: 










Brak komentarzy :

Prześlij komentarz